Wat doet Stichting Salvage namens verzekeraars?
69% van alle meldingen waar Stichting Salvage bij geroepen wordt zijn buiten kantoortijd. Stichting Salvage heeft toestemming van alle brandverzekeraars om direct ter plaatse te gaan bij schade door brand, blikseminslag, explosie, water, storm en/of aanrijding. De brandweer hoeft niet uit te zoeken òf en waar iemand verzekerd is. Dat doet Stichting Salvage achteraf.
Zo garanderen wij, namens de verzekeringsmaatschappij, eerste hulp.
De 3 A’s
Actie
We spannen ons in om de schade te beperkenAdvies
We adviseren alle betrokken partijenOnze rol bij grote incidenten
Wanneer bij een incident behoefte is aan meer coördinatie, kan een GRIP-situatie worden afgekondigd. GRIP staat voor Gecoördineerde Regionale Incidentbestrijdings Procedure. In dat geval wordt er een CoPI (Commando Plaats Incident) ingericht waarbinnen het overleg wordt gevoerd en besluiten worden genomen met betrekking tot de aanpak van het incident. De Salvagecoördinator, of de Officier van Dienst Salvage, neemt – indien mogelijk – zitting in dit overleg. In sommige gevallen kan de Salvagecoördinator worden afgevaardigd in het Regionaal Operationeel Team (ROT). Dit zal dan veelal in de rol van adviseur zijn. Bij crisissituaties blijven de operationele taken van Stichting Salvage ongewijzigd.
InfoPuntSchade
Bij grootschalige incidenten waarbij veel objecten en gedupeerden met schade betrokken zijn, kan Stichting Salvage het online schaderegistratieportaal InfoPuntSchade openzetten. Wanneer dit aan de orde is wordt dit gecommuniceerd met de gedupeerden, betrokken bij het incident.
Alle feiten op een rij
Veel actuele en interessante feiten en cijfers van Stichting Salvage vind u hier.