Het is van groot belang dat een specialistisch schoonmaakbedrijf met speciale reinigingsmiddelen de ruimte schoonmaakt. Als bij het schoonmaken van een brandschade niet al het roet verwijderd wordt, dan kunt u een vervelende brandlucht blijven ruiken.
Er is een overzicht van bedrijven die gespecialiseerd zijn in brand- en roetreiniging en die ook voor ons werken.
Home > Gedupeerden
Eerste hulp voor Bedrijven
Heeft u schade gehad? In deze folder leest u hoe Salvage u helpt.De missie van de stichting is het helpen door te doen bij een calamiteit, waarbij snelle en praktische hulp wordt geboden aan gedupeerden, zonder winstoogmerk. Door het regisseren en samenwerken vormt de stichting een onmisbare schakel in het nemen van de verantwoordelijkheid door de (schade) verzekeringsbranche na een calamiteit.
Zo wordt onze hulp ervaren
Sinds de oprichting van Stichting Salvage hebben we veel mensen mogen bijstaan en helpen. Dat onze werkzaamheden hoog gewaardeerd worden, merken we wel aan de reacties van gedupeerden. We doen steekproeven onder gedupeerden naar de tevredenheid over onze dienstverlening. De resultaten liegen er niet om.
8,
7
Gemiddeld worden wij gewaardeerd met 8.7 Veelgestelde vragen over
Brand en inschakeling van Salvage
Ik heb brand gehad. Komen jullie?
De Stichting Salvage komt na oproep van de brandweer binnen een uur ter plaatse. Als wij niet bij u zijn geweest, dan heeft de brandweer ons niet opgeroepen.
Hoe snel komt de Salvagecoördinator ter plaatse na de oproep?
Nadat de melding bij Stichting Salvage is ontvangen komt de Salvagecoördinator binnen een uur ter plaatse . De naam van de coördinator en het tijdstip waarop hij ter plaatse komt, is bekend bij de brandweer.
Welke maatregelen heeft de Salvagecoördinator genomen?
U hebt van de Salvagecoördinator een gedupeerdenfolder ontvangen. Hierin staan de maatregelen die de coördinator kan nemen. Niet alle maatregelen zijn altijd nodig. Dat bepaalt de Salvagecoördinator als hij de schade heeft gezien.
Hoe nu verder, nadat de coördinator is geweest?
De Salvagecoördinator vertrekt als alle eerste noodzakelijke maatregelen zijn genomen en de te nemen vervolgstappen zijn uitgelegd. In onze folder vindt u meer informatie over de vervolgstappen.
Ik was niet thuis. Komt de Salvagecoördinator nogmaals?
Ook als u niet thuis was tijdens het bezoek, heeft de coördinator misschien toch de meest noodzakelijke werkzaamheden kunnen doen. In onze folder vindt u meer informatie over de vervolgstappen. Eventueel kan onze Alarmcentrale u verder helpen.
Welke Salvagecoördinator is bij mij geweest?
U hebt van de Salvagecoördinator een gedupeerdenfolder ontvangen. Achterop deze folder staat de naam van de coördinator die bij u is geweest.
Kan ik nogmaals spreken met de Salvagecoördinator?
Er staat hier nog apparatuur, wanneer wordt het opgehaald?
U hebt van de Salvagecoördinator een gedupeerdenfolder ontvangen. Op de achterzijde staat het telefoonnummer van het schadestopbedrijf dat de apparatuur heeft geplaatst. Dat bedrijf kan u precies vertellen wanneer de apparatuur weer wordt opgehaald.
Kan ik een Salvagerapport ontvangen?
Het rapport sturen wij aan uw verzekeringsmaatschappij. Het is de verantwoording van de kosten die de verzekeringsmaatschappij moet betalen. Wilt u een rapport ontvangen, dan kunt u een mail sturen naar Stichting Salvage met daarbij de reden waarom u het rapport wilt hebben. Wij overleggen dat met uw verzekeringsmaatschappij.
Hoe ga ik om met de pers?
Doe geen uitlatingen waar u mogelijk later spijt van krijgt. Daarom adviseren wij om direct na de brand het contact met de pers te vermijden. Op dat moment bent u namelijk het meest (emotioneel) kwetsbaar.
Kan ik een klacht indienen?
Ja, u kunt een klacht indienen. Stuur uw klacht dan per mail naar Stichting Salvage en u ontvangt een reactie binnen enkele dagen..
Schoonmaken na brand, hoe?
Hoe lang kan ik in het hotel blijven?
Het hotel krijgt van ons een bevestiging dat u tot de eerstvolgende werkdag ’s ochtends kunt blijven. Als u langer wilt blijven, vraag dan toestemming aan uw verzekeringsmaatschappij.
Gezondheid en bezittingen
Wat moet ik doen bij lichamelijke klachten?
Hebt u lichamelijke klachten? Raadpleeg dan zo spoedig mogelijk uw huisarts.
Bij wie kan ik terecht met emotionele klachten?
U kunt hiervoor terecht op de website van slachtofferwijzer of stichting MIND Korrelatie.
Kan ik mijn spullen uit de opslag halen?
Ja dat kan. U kunt daarvoor een afspraak maken met het bedrijf waar de spullen zijn opgeslagen
De verzekering
Moet ik contact opnemen met mijn verzekeringsmaatschappij?
Ja, het is belangrijk de schade direct bij uw tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij te melden. Op basis van de omvang van de schade beoordeelt de verzekeringsmaatschappij de afhandeling. Bij kleine schades is het opsturen van de nota soms al voldoende, maar bij grotere schades wordt vaak een schoonmaakbedrijf of schade-expert ingeschakeld.
Ben ik verzekerd voor de schade?
U kunt contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij om te achterhalen of de schade wordt vergoed.
Wat moet ik doen als ik niet verzekerd ben?
Stichting Salvage komt voor iedereen kosteloos, ongeacht of u verzekerd bent of niet. Deze hulp krijgt u direct na incident. Salvage heeft aandacht voor u, neemt actie en geeft u advies. Maatregelen duren nooit langer dan tot de eerstvolgende werkdag. Daarna bent u afhankelijk van hulp van familie, overheid of sociale dienst. Zorg, als u niet verzekerd bent, dat u zo spoedig mogelijk contact opneemt met de verhuurder van uw woning. Die kan wellicht een vervangende woonruimte voor u vinden.
Waar zijn mijn buren verzekerd?
Daarover geven wij omwille van privacy geen informatie. Als u uw buren aansprakelijk wilt stellen, dan zult u hen rechtstreeks moeten aanspreken.
Zijn er kosten verbonden aan de hulp van Stichting Salvage?
Stichting Salvage komt voor iedereen kosteloos, ongeacht of u verzekerd bent.
Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons uw vraag en u ontvangt binnen enkele dagen antwoord.